Charakteristika školy

5. září 2006

Základní škola Brno, Hroznová 1 je školou svelkou tradicí a kořeny hluboce zapuštěnými vBrně – Pisárkách.
Je plně organizovanou – úplnou Základní školou sprvním i druhým stupněm, školní družinou a školním klubem.
Svýjimkou šestého ročníku, kde je jedna třída, má naše škola vždy po dvou paralelních třídách.
Sídlí vhlavní budově na Hroznové ul. č. 1 a dvou přilehlých pavilonech „školičkách“, kde jsou umístěny vklidném zahradním prostředí první a druhé třídy.
Školní družina se nachází nedaleko na ul. Hlinky 146 ( asi 100 m od Hroznové 1) vkrásné budově uprostřed zahrady se samostatným hřištěm. Vtéto budově je také umístěna školní jídelna – výdejna.

Základní škola IZO: 048512672kapacita470 žáků
Školní družinaIZO: 108042936kapacita180 žáků
Školní klub IZO: 150011261kapacita 25 žáků
Školní výdejna IZO: 103067001kapacita475 žáků


RED IZO: 600108252


Počet tříd vročnících: 18
Počet oddělení ŠD : 7
Počet oddělení ŠK : 1
Počet kroužků ve ŠD: 18


Vareálu školy je školní hřiště, školní zahrada, na které je situován vytápěný skleník, a dětské hřiště. Vareálu školní družiny najdete hřiště na streetball a odbíjenou, jsou zde instalovány stoly na stolní tenis a průlezky pro menší děti. Mezi hlavní budovou a tělocvičnou se nachází školní dvůr, který je využíván o velkých přestávkách společně se školní zahradou krelaxaci dětí.


Vyučování probíhá vkmenových třídách, které jsou většinou zároveň i odbornými učebnami, jako například učebna Z,D,Vv,Hv. Speciálních odborných učeben je celkem šest – tělocvična, učebna jazyků, učebna F, CH, učebna informatiky, učebna pracovních činností, cvičná kuchyňka. Snažíme se o to, aby žáci na odborné vyučování přecházeli do tříd přizpůsobených vyučování určitého předmětu. Pro zcela bezproblémový provoz chybí větší počet učeben pro zřízení většího počtu speciálních odborných učeben.


Zázemí pro učitele – každý vyučující má kdispozici kabinetní zázemí stechnickým vybavením, počítači, tiskárnou a odbornými pomůckami pro vyučování. Všechny kabinety jsou zasí?ované sneomezeným přístupem na internet a e–mail.


Technické a provozní vybavení pro vyučující je na standardní úrovni. Vnejbližším období bude zapotřebí zajistit obměnu některých učebních pomůcek vduchu Školního vzdělávacího programu a rozšířit vybavení audiovizuální technikou. Ve škole je funkční počítačová sí? smožností připojení vkaždém kabinetě a odborných učebnách a učebnách na školičkách. Do dvou let bude třeba rozšířit sí? do všech učeben.


Hygienické zázemí je také na standardní až nadstandardní úrovni. Kdisposici jsou sprchy u tělocvičny jak žákům, tak i podnájemcům. Na všechny toalety je dodáván toaletní papír, tekuté mýdlo a sušiče rukou, či papírové ručníky.Po celé škole svýjimkou kmenových tříd je zajištěn rozvod teplé vody.


Klima školy – jedná se o kapacitně menší školu (430 žáků), kde jsou příznivé liberální a partnerské vztahy. Škola je postavena na demokratických pravidlech svnitřní hierarchií a určenými kompetencemi. Program školy je organizován na principech regionálního vzdělávání a otevřenosti pro další aktivity dětí a mládeže vregionu (využití hřiště, tělocvičny apod.).


Záměr pozitivní změny vatmosféře školy vyžaduje od vyučujících zamýšlet se nad svojí výchovnou prací a formulovat svou pedagogickou činnost zrůzných pohledů. O toto se naši pedagogové pokoušejí již delší dobu. Jsou si vědomi skutečnosti, že máme-li děti naučit dobrým způsobům jednání, musíme je průběžně vést kpoznání základních etických principů.


Personální zajištění je na velmi dobré úrovni. Téměř všichni vyučující mají pedagogickou i odbornou způsobilost. Další vzdělávání pedagogických pracovníků je směrováno tak, aby bylo zajištěno systematické vyučování na nejvyšší odborné úrovni. Přepočtený počet pedagogických zaměstnanců je 31 (učitelé 24,5 a vychovatelé 6,5).


Odborný pedagogicko psychologický servis zajiš?ují psycholog zpedagogicko psychologické poradny a dva výchovní poradci (pro každý stupeň jeden). Všichni vyučujícíprvního stupně a většina zdruhého stupně prošli několika školeními zaměřenými na práci sdětmi sporuchami učení a chování. Škola úzce spolupracuje sPPP na ulici Zachově. Styčným psychologem je PhDr. Čapková. Vtéto oblasti se snažíme zlepšit podmínky pro žáky se specifickými vývojovými poruchami učení. Kvýraznému zlepšení došlo u těchto žáků vminulých letech díky hodinám se speciálním pedagogem zaměřeným na nápravu jejich problémů za pomoci počítačových výukových programů. Nadále integrujeme děti se závažnými poruchami učení tak, aby mohly dosáhnout optimálních výsledků. Rovněž mimořádně nadaným dětem umožňujeme vzdělávání přiměřené jejich schopnostem. K těmto účelům využíváme rekonstruovaného informačního centra školy sširokou nabídkou výukových programů a možností bezplatného přístupu na internet.


Školská rada při ZŠ Brno, Hroznová 1 vznikla dne 22.2.2006. Na ustanovující schůzi si zvolili členové svého předsedu.


Předseda: Mgr. Zdeněk Rozehnal – jaderný technik- zástupce rodičů
Členové : JUDr. Helena Pietriková – vedoucí OŠMT MČ Brno – střed- zástupce zřizovatele
Mgr. Vlasta Skácelová – zástupce ředitele ZŠ Hroznová 1 – zástupce pedagogů


Kontakty na členy školské rady


E – mail telefon
Mgr. Zdeněk RozehnalRozehnalZ@seznam.cz 561105050
JUDr. Helena Pietrikovápietrikova@stred.brno.cz 542175201
Mgr. Vlasta Skácelováskacelova@zshroznova.cz 543211912


Zpět